dilluns, 8 d’abril del 2013

3. Escriu els antònims de les paraules següents:

       Vendre( comprar), minvar ( augmentar), arronsar ( volar), desconnectar(conectar), empitjorar(millorar), netejar(embrutar), desanimar(animar), oblidar(acordar), aprimar(Engrexar), descosir(Cosir), encendre(apagar), treure( ficar), demanar(sebre), perdre(trovar), unir(separar), disminuir(augmentar), embravir(    ), sortir(entrar), escalfar(refredar), aclarir(Expressir), baixar(arribar), vestir(desnudar), comunicar(descomunicar), negar(afirmar), endarrerir











 4. 1.Subratlla l‟opció correcta segons el context de cada parella de mots.

a. M’hauries de donar la teva (adreça/direcció) de Barcelona.

b. Vaig bé en aquesta (adreça/direcció) per arribar al Montseny?

c. Si segueixes carrer (a dalt/amunt) trobaràs la plaça de Francesc Macià.

d. He pujat (a dalt/amunt) de tot de l’edifici i m’he trobat el teu germà
.
e. No m’he pogut (seure/asseure) en tot el trajecte.

f. Aquest diumenge han fet un concert d’(orgue/òrgan) a la catedral.

g. Hem estat esperant de braços (plegats/creuats) tot el dia.

h. M’agrada més el formatge (tou/tendre) que el formatge sec.

i. (Posa‟t/fica’t) el jersei.

j. Estàvem preparats per començar la cursa, però vam haver d’esperar el (tret/dispar) de sortida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada